Kapitel 2 mobilen

Den främmande mannen hade brunt hår och vackra fina blåa ögon. Jag blev nästan bländad utav hans vackra utseende. Han log åt mig och jag följde med honom in på baren. När vi hade satt oss var jag helt borta vad skulle jag beställa för något? Det konstiga var att jag minns inte vad jag sa utan det ända jag tänkte på var honom. Efter några timmar började jag känna mig lite konstig och funderade på hur jag skulle ta mig hem .

- Jag ska nog dra mig hemåt nu sa jag till honom .

- Jaha ,okej tack för sällskapet då ! Svarade han med ett leende.

Jag började gå sakta men åt vilket håll skulle jag ? Jag hade precis kommit ut i baren då den bekanta rösten ropa på mig.

- Blaire vill du ha skjuts hem ? Frågade mannen som hade bjudit mig på drinkar.

- Ja varför inte ! Svarade jag lite flummigt.

Han tog tag i min hand och gick bort med mig till han bil. När vi väl var framme vid bilen ramla jag ihop. Jag var helt borta lite i medvetet var jag för jag hörde att han sa att jag fick hänga med hem till honom. Jag borde inte följa med honom men han verkade så snäll och jag har ju ändå ingen aning om vart jag bor. Efter en liten stund vakna jag till utav att det var någon som bar mig in i ett rum. Han la mig ner i sängen och la över ett täcke och släckte lyset och gick ut från rummet.

Han verkade riktigt snäll tänkte jag och sedan blev allt svart.

Klockan var ungefär ett på dagen och jag vaknade med en förskräcklig huvudvärk. Jag gick upp och försökte ta mig till toaletten. När jag väl gick från toaletten insåg jag att jag inte var hemma. Vart var jag någon stans?

- Nämen ser man på vem som har vaknat! Sa en bekant röst.

- Eh vart är jag och vem är du ? Svarade jag osäkert.

- Jag är Ricky och du är i mitt hus! Svarade han glatt

Ojdå, det var inte det här jag hade räknat med vänta lite vad är det för dag i dag ? Hm det är lördag vilken tur . Låt se nu ska nog ta mig hem tror jag.

- Jag går nog hem nu jag vill ju inte vara någon börda!

- Det är lugnt jag kan skjutsa dig, för jag tror att du vet vart du bor ungefär i alla fall.

Det var snällt utav honom att skjutsa hem mig. När jag klev in i huset var det knäpptyst. Hur ska jag klara mig i en månad helt själv i ett så här stort hus.

Jaha vad ska man hitta på den här helgen får väl sätta mig framför tv. Gud vilken huvudvärk man har då! Jag kan heller inte sluta tänka på Ricky. Undra om han tänker på mig nu ? Hm det får jag nog aldrig veta lär nog aldrig träffa honom mer.

Sakta men säkert gick jag ut till hallen och hämta min väska för att sedan gå upp på mitt rum.

Vart är min mobil nu då ? Jag hade den ju här igår jag kan väl inte ha tappat den . Plötsligt så ringer det i telefonen . Det var pappa som undrade varför jag inte svarade på mobilen.

- pappa jo det är så att min mobil dog igår kväll och jag hittar inte laddaren i det här huset ! Svara jag honom nervöst.

- Jaha men då vet jag men försök att hitta laddaren, men måste filma nu så hejdå gumman !

Ja hejdå pappa du bryr dig ju jätte mycket. Undrar ju inte ens om jag kom hem igår.

Jag grävde lite i väskan igen för den ligger säkert där . Men ingenting låg där förutom en lapp jag inte hade sett förut.

Tydligen var det Rickys adress på lappen undra varför jag har hans adress ? Ja jag minns ju faktiskt ingenting från igår, allt är så grumligt. Men aja min mobil kan ju vara kvar hos honom. Undra om hans nummer står på lappen . Ne det är typiskt inget nummer på lappen hur ska jag ta mig dit nu då?

Ja jag kan ju inte tänka på hungrig mage så jag får väl gå ut och äta och försöka ta mig till hans ställe.

Tur att det finn taxi i den här stan annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Nu är man då här igen utan för hans hus.

Vågar man ringa på han är säker inte hemma. Jag ska nog åka hem igen och hoppas att han fattar att det är min mobil som är hos honom.

Men å andra sidan jag klarar mig inte utan mobilen så jag får väl försöka .

Ja då så nu ringer jag på , Nää det är nog ingen hemma det är nog bäst att jag går.

Dörren öppnas och där står Ricky med ett glatt leende.

- Nämen hej är det så svårt att vara ensam utan mig ?! Sa Ricky med ett skratt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0