kapitel 4 saknad

Det har nu gått två veckor och jag har då fått stått ut med det mesta. Ricky har verkligen plågad mig dom här två veckorna. Jag har fått rensa toaletten fått massera hans fötter och ännu värre saker som jag inte ens vill tänka på. Det ända han gör när jag blir arg och klagar och försöker komma på en ny lösning så skrattar han bara åt mig. Vad var det jag skulle gör nu då ? Jo just ja jag skulle ju städa hans rum, snacka om att vara lat.

Jag gick upp för trappen och in på hans rum. Jag har aldrig sett ett sådant stökigt rum han måste skämta med mig. Jag har fåt för mig att jag städa rummet i förrgår.

- Ricky städa inte jag ditt rum, redan i förrgår ?

- Jo men nu är det stökigt igen !

Du din lilla lata sak eller du är inte ens en sak du är en ondskefull varelse som plågar tjejer som mig.

- Men du kan väl skaffa hemhjälp!

- Haha , det har jag redan gjort!

- Har du men då behöver du ju inte mig.

- Jo för det är du som är min hemhjälp! Skrattade han med ett elakt flin.

Jag hatar verkligen honom vad är det med honom egentligen. Det får jag nog aldrig veta och jag tror inte att jag vill heller.

En eftermiddag efter skolan blev jag förfrågad att hänga med på bio med mina ny kompisar. Självklart kunde man inte eftersom man har sysslor att göra, men vad skulle jag svara dem då ? Det blev det vanliga har massa läxor ligger efter ganska mycket i skolan. Fast det var en ganska stor lögn men är van att ljuga vid det här laget.

När jag hade kommit till Rickys hus så var han inte hemma och det satt en lapp på dörren.

Kommer inte vara hemma över helgen har åkt till California med jobbet. Du behöver inte göra något under veckan så du är ledig. Fast när jag kommer tillbaka får vi se hur det blir. Jag hör av mig om hur det blir kollade ditt nummer när du städa mitt rum sist J Hälsningar Ricky!

Jag kunde inte fatta att jag var ledig en hel vecka eller jag kanske slipper att vara hans hemhjälp i huvudtaget ! Jaha men då drar jag väl hem då vad är det för mening med att vara här när jag inget kan göra. När man väl kom in i sitt eget hus var det så himla tomt och det kändes ensamt, kanske borde kolla telefonsvararen. Hade fått ett meddelande och inga goda nyheter var det . Pappas inspelning hade blivit längre än väntat och han visste inte när han skulle komma hem. Det är typiskt nu sitter man då ensam i ett stort hus och har inget att göra.

Det plingar till på mobilen och jag kastar mig till den och det visar sig vara ett sms från kompisarna som ville bara önska lycka till med läxorna.

Typiskt varför sa jag att jag skulle göra läxorna fast det var inte från kompisarna jag ville att smset skulle komma ifrån. Jag tänkte på någon helt annan som jag inte alls borde tänka på. Det kanske hjälper om jag försöker sova. Det hjälpte att sova bort hela lördagen men nu kändes det verkligen att jag saknade Ricky även om han bara begärde massa saker utav mig.

Vad kunde detta betyda gillar jag honom eller är det bara det att han är som en riktig vän för mig som jag aldrig har haft. Nej det är nog ingenting utav dem där sakerna. Fast han skulle väl komma hem idag eller jo det var så. Vi får se om jag ska fortsätta vara hans hemhjälp men det tro jag nog han gillar ju att plåga mig.

Klockan var 8 på kvällen och fortfarande hade jag inte hört något från Ricky, det är säker inget allvarligt han har bara glömt bort att höra av sig. Efter en halvtimme fick jag ett sms av Ricky där det stod att jag inte behövde vara hans hemhjälp längre. Jag blev nästan lite ledsen inget mer ville han inte träffa mig, han ville alltså bara plåga mig och sen bara lämna skräpet när det blev tråkigt att plåga det.

Fast nu får jag ju som jag vill eller hur inget mer slavarbete. Efter ytligare en timme blev jag så förbannad att jag var tvungen att åka hem till honom och kolla hur han mådde. Det var den ända anledningen jag kunde komma på som ändå lät rätt så trovärdig !

Jag tog en taxi till hans ställe och när jag var framme gick jag raka vägen till dörren och plingade på ringklockan.

 


Kommentarer
Postat av: emma

"och plingade på ringklockan"

jag gillar det, vad är plingade? ;)

haha nej men jag fattar, men egentligen ska det ju vara tryckte på dörrklockan/ringklockan

2010-02-06 @ 23:45:36
URL: http://emmastaaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0