kapitel 3 skuld

Jag struntade i och svara honom utan gick bara in i huset. Nämen gud vad har det tagit till mig jag kan ju inte bara gå in i någons hus så där. Vi känner ju inte ens varandra !

Fast nu har jag ju redan gjort det så jag går väl och hämtar mobilen bara då. Låt se nu vart var det jag la den , jag minns inte riktigt. Jag tror att det var på soffbordet ja det måste varit där för min väska låg ju där i morse eller vid lunchen då !

Jag gick fram till bordet men min mobil låg inte kvar och jag är helt säker på att jag la den där det kan ju inte ha fått ben och gått sin väg precis.

Ricky undrade vad jag gjorde och gick in till tv rummet och satte sig i soffan med en förvånad blick.

- Vad är det du letar efter ?

- Min mobil jag måste ha glömt den här !

- Jaha men jag har inge minne utav att jag såg en mobil ligga på soffbordet när jag kom hem!

Vad arg jag blev nu jag är helt säker på att jag la den där. Jag börja riva upp alla hans grejor från kuddar till stora möbler. Men ingen mobil fanns någon stans, jag skulle precis kolla under hans bärbardator även fast det inte ligger där men ändå. Ingenting var där heller men när jag skulle ställa tillbaka datorn snubbla jag på en sladd och föll. Datorn flög och ner i ett akvarium.

Jag vågade inte titta på Ricky just nu jag kände på mig att han inte log glatt åt mig. Hur kan jag vara så dum att jag snubblar och tappar hans dator. När jag väl låg på golvet kände jag något som vibrerade jag kollade i fickan. Mycket riktigt där låg min mobil helt oskadd.

Nu tvingades jag titta upp mot Ricky som inte alls såg så himla mordisk ut i blicken. Han skratta lite nervöst åt mig.

- Jag lovar att jag ska betala för skadorna jag gör vad som helst !

- Säkert vad som helst?

- Ja vad som helst jag lovar.

Fast nu ångrar jag att jag sa vad som helst för vad kan en man i 25 års åldern vilja att en 17 åring ung tjej ska göra. Jag blev nästan lite rädd jag skulle ha nöjt mig med att bara betala för kostnaderna.

Det var alldeles tyst han funderade verkligen ut vad jag skulle göra för något. Efter tjugo minuter så hade han kommit på något. Det syntes för hans ögon sken upp på ett mystiskt sätt! Han var fortfarande tyst och jag kom på mig själv att sitta och glo på honom.

- Du skulle kunna betala av din skuld genom att vara en slags betjänt åt mig varje dag tills jag tycker att det räcker!

- Vem tror du att jag är egentligen !

- En helt vanlig tjej antar jag eller har jag fel så rätta mig !

Skit jag borde nog inte ha sagt sådär jag försöker ju smälta in och om pappa får reda på det här ja då får jag nog aldrig gå ut någon mer gång.

Jag gick med på hans förslag fast jag egentligen kunde ha klarat mig ur den här knipan. Fast hellre ett liv än ett fängelse hos pappa.

Det konstiga var att jag kände igen Ricky på något vis, det var som att jag hade sett honom förut alltså innan kvällen på baren!

Fast det är säkert inget viktigt vart skulle jag kunnat sett han förut.

Ricky ville att jag skulle laga mat åt honom och jag fick inte gå hem förs klockan 8. Hela 3 timmar dit jag kommer inte orka jag kan inte ens laga mat. Jaha nu måste jag i alla fall laga mat men vad kan jag göra för att det ska kunna bli ätbart. Låt se här jag kan göra soppa kanske , nää det blir bara bränt. jag beställer mat istället. Vad ska jag beställa då hm det får bli pizza för det är det ända numret jag kan hitta här i köket. Nu har man då beställt en kebabpizza undra om han gillar det. Fast det är väl självklart det gillar ju alla eller jag gillar det och då måste han gilla det med.

Hon gick in till vardagsrummet där Ricky satt och glodde på tv. Han vände sig om och kollade på mig med ett helt underbart leende. Nämen gud jag får inte tänka sådär han är en helt vanlig kille som jag har förstört för.

- Så hur blir det med maten nu då ?

- jo det blir pizza om det går bra orkar inte laga mat är rätt trött.

Ricky svara inte på det utan fortsatte att kolla på sitt program och under hela kvällen sen ignorerade han mig.





Kommentarer
Postat av: emma

Jag gillar det :D

2010-02-05 @ 14:52:52
URL: http://emmastaaf.blogg.se/
Postat av: Erika

det är ju skit bra! :D<333

2010-02-05 @ 15:13:14
URL: http://eerikastaaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0